duminică, 10 iunie 2012

ARGUMENTAREA FAPTULUI CA OPERA LITERARA "GERUL" DE VASILE ALECSANDRI ESTE O OPERA LIRICA

ARGUMENTAREA FAPTULUI CA OPERA LITERARA "GERUL" DE VASILE ALECSANDRI ESTE O OPERA LIRICA
In opinia mea, opera literara "Gerul" de Vasile Alecsandri apartine genului liric intrucat indeplineste toate caracteristicile acestui gen literar.
In primul rand, autorul isi exprima ideile si sentimentele in mod direct prin intermediul eului liric, cu ajutorul figurilor de stil si al imaginilor artistice. Prezenta eului liric este evidentiata prin marci lexico-gramaticale specifice: verbe si pronume de persoana I si a II-a si interjectii: ne, vin, mai, eu, o.
In al doilea rand, discursul liric este marcat de o puternica subiectivitate, eul liric transfigureaza realitatea folosind figuri de stil si imagini artistice. Comparatia: "El ca pe-o mireasa moarta o-ncununa despre ziori", epitetul: "gerul aspru si salbatic" si personificarea "gerul vine de la munte" sugereaza antipatia eului liric fata de iarna vazuta ca un anotimp al mortii naturii. Ca mod de expunere autorul foloseste descrierea.
In concluzie, opera literara "Gerul" de Vasile Alecsandri este o opera lirica.


Acesta este un mic blog. Cu ajutorul acestui blog va veti putea face temele la limba romana.Voi ma puteti ajuta sa fac blogul mai bogat in informatii daca mi-ati trimite la adresa de messenger:question996 sau pe adresa de email:question996@yahoo.com argumentari, comentarii si tot ce e legat de cultura generala.(nu trebuie neaparat sa fie legat de limba romana ci si de alte materii cum ar fi matematica, fizica, franceza, etc.) IMPREUNA PUTEM FACE UN BLOG CE II VA AJUTA PE TOTI COPIII!!!


17 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. ma bucur ca am reusit sa te ajut! :)

      Ștergere
    2. suuuuuuuuuuuuppppppppeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Ștergere
  2. nu e misto si nici tareee, e mult prea scurt ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am publicat argumentarea asta pentru a-ti forma o idee cam cum ar trebui sa arate o argumentare si sa faci si tu una asemanatoare sau chiar muult mai buna decat asta care am postat-o eu

      Ștergere
    2. mersi !!!!!!! sunt în clasa a5a şi îţi mulţumesc

      Ștergere
  3. Sunt profesor de romana.Este foarte bun ma pot folosi după el...

    RăspundețiȘtergere
  4. buna acest argument m-a ajutat la tema de la română

    RăspundețiȘtergere
  5. ma bucur ca va asjutat aceasta argumentare:)

    RăspundețiȘtergere
  6. omule mersi am luat 9 cu argumentarea multumesc foarte mult

    RăspundețiȘtergere
  7. am luat 10 la acest argument

    RăspundețiȘtergere
  8. am luat 10 pentru acest argument mersi si tino tot asa

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc e super de usor ,o sa-l folosesc drept model pentru fata mea din cl 6 ,care are probleme de concentrare :( (deficiente de atentie si intarziere in expresii verbale ) si este la o scoala destul de buna

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma puteti ajuta sa scot toate figurile de stil din aceasta poezie?

    RăspundețiȘtergere
  11. sunt in clasa a5-a si am luat 1o la romana cu acest argument :)))! sa o tineto tot asa!!!!
    va salut!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cu argumentul asta am luat 7...nu este foarte stralucita...este cam slabuta ce sa zic...

    RăspundețiȘtergere